Kädentaitojen Ihmeet

NEULONTAA, OMPELUKSIA, DUUNAUKSIA JA KIRPPISTELYÄ !!

torstai 7. maaliskuuta 2019

Huhuu ja Hei!

Muutama vuosi taukoa ja nyt taas raiteillaan :)💕😀 

Kiva olla täällä taas!!

Kyllä on kerennyt tapahtua vaikka ja mitä. Tällä hetkellä olen sairauslomalla (jo 2vuotta). Minulla on oikean käden olkapään  kiertäjäkalvosimen rappeutuma, jota ei pysty leikkaamaan, joten työ lastenparissa on loppuun käyty. Minulle ollaan hommaamassa uudelleen sijoitus paikkaa(kaupungilla tuntuu kestävän) ja olen hakenut amk. koulutukseen, mutta sinne on todella vaikea päästä varsinkin sosiaalipuolelta.
Paljon on tullut touhutta myös lastenlasten kanssa. Jotain järkevää kun on keksittävä, että ei ihan lamaannu kokonaan täällä kotosalla ollessa, keltaisessa rintamamies talossa, maaseudulla. Mitä muuta kivaa sitä keksiikään, kun olla läsnä lapsenlapsilleen. Että tälläisia kuulumisia minulle vuonna 2019 kuuluu. Muttan kaiken kaikkiaan olen kuitenkin aina ollut positiivinen luonne, joten matkaa jatketaan, vaikka karikkoja tulee vastaan. Ne ylitetään ja jatketaan matkaa.

Paljon olen tietysti myös kerennyt tehdä kaikenlaisia kädentöitä, mm. duunailua ja betonitöitä. Neulomista ja ompelua tietenkään unohtamatta 😄. Siispä mulla onkin jakaa näitä hommeleita teidän kanssa pitkäksi aikaa.


Tässä on yhdet neulomani pitkävartiset villasukat. Nämä tein pikkusiskon jalkoja lämmittämään.

Olen aina tykännyt neuloa kirjoneulesukkia ja kuviot tulevat aikalailla siinä neuloessa. Siksipä ensimmäisen sukan neulominen onkin niin nopeaa ja hauskaa. Toinen sukka kun on tehtävä kuitenkin pariksi, niin siihen menee sit paljon enemmän aikaa kun teet ns. jo mallista, vaikka kuvio olisikin oma suunnittelema.

Tässä on neulottettu seiskaveikalla.



Myös betonityöt on tulleet jäädäkseen. Kesällä niitä teen ja talvella koristelen ja maalailen. Niitä alkaa olla jo melkoisen paljon, enkä tiedä mitä niillä teen. Osa tietty menee lahjaksi ja myyntiinkin, muuta kun hurahtaa johonkin, niin sitten hurahtaa. Te jos ketkä tiedätte sen 😅🙈

Tässä yhdet monista betonikengistä.
Pohjamaalasin nämä akryllivärillä ja degupella lakkasin kuvion päälle.

Kyllä luovuus on huipussaan näissäkin töissä. Ei ole mitään rajaa mitenkä tehdä. Olen maalannut myös kalkki maalilla ja sillä peittyy toi betoni hyvin. Myös kylläkin ihan betonipinnalla olevia olen tehnyt, kauniita nekin.




Onneksi kevät on tulossa ja toivotaan, että minulle jokin työpaikka vielä löytyisi, sillä eläkekkään ei vielä ole ajankohtainen.
Kyllä näitä kädentöitä tehdessä aika kuluu hyvin, mutta tämäkin on aika yksinäistä puurtamista. Onhan se totta, että kuitenkin ajatukset siirtyvät näihin tekeleisiin ja on sillä tavalla omissä sfääreissään. Se on ollut mun pelastukseni!

Oikein mukavaa Kevään odotusta teille kaikille ja käykää kommentoimassa !!

PS, Nyt käyn lukemassa teidän tuotoksia 💓

Sydämmillisin terveisin:

-Sarkka-

4 kommenttia:

  1. Tervetuloa takaisin. Harmillinen tuo olkapää vaiva, mutta onneksi pystyt kuitenkin tekemään rakkaita harrastuksia. Onnea työpaikan/opintojen hakuun.

    VastaaPoista
  2. Kiitos.vamman kans vaan on opittava elämään. Ja joo onneksi pystyn harrastamaan joskin hieman hitaammin mutta sen ei pidä antaa haitata ☺️

    VastaaPoista
  3. Kiva kuulla sinusta! Kyllä se aika kuluu mukavammin kun jotain puuhailee. Hienot sukat ja kengät olet tehnyt! Juu, kyllä tiedän hurahdukset :))), mutta viime vuosina nämä suuret intohimot tekemisiin ovat vähentyneet.
    Mullakin on monta vuotta sitten samantapaisia ongelmia olkapäissä, en tiedä mikä diagnoosi oli, kun eivät kunnolla tutkineet, kortisonia vain pistivät. Oli pitkään kipeät( ensin vasen, sitten oikea), onneksi ei ollut silloin töitä. Nyt ei ole onneksi vaivanneet, mutta jos enemmän tekee käsillä, niin alkaa oirehtia.
    Hyvää kevään odotusta! Keikkuen kevät tulevi. Välillä tosi kylmää ja tänään taas vesi loiskuu.

    VastaaPoista
  4. Kiitos. Kovasti odotellaan kevättä että päästäisi mökille. Mulla magneetti kuvattiin ja diognoosi heti selvä. Kannattaa hakeutua kirurgille. Itse menin työterveyden kautta. Iloista kevään odotusta ☺️

    VastaaPoista